REFLEXIONS I INTERPRETACIONS


Per comprendre millor la valoració i ubicar-nos hem cregut oportú refrescar les qüestions que ens havíem proposat resoldre i documentar:

a)      L’ús que en fa l’infant de l’espai i els materials.
b)      Com fa servir l’espai i els materials.
c)      Les accions que realitza davant l’espai i el material.
d)      Quines són les seves preferències en quant a l’espai i el material.
e)      L’actitud que adopta en referència a l’espai, materials i els seus companys.
f)      Les relacions amb els seus companys en relació amb l’espai i els materials.
g)      La relació amb el mestre en relació amb l’espai i els materials.

-          Racons els dóna llibertat per elegir:
o   Material.
o   Activitat.
o   Com volen emprar-lo
o   En quin espai  - dins els racó assignat a l’atzar-
o   Temps per :
§  Prendre decisions .
§  Elaborar preferències.
§  Assaig- errada.
§  Gaudir.
§  Reflexionar.
§  Abordar reptes que van sorgint.

ANÀLISI I VALORACIÓ DELS ELEMENST QUE INRACTUEN EN LA DINÀMICA DE L'AULA

-          Com actua la mestra respecte als infants i els materials que disposen?
o   S’avança a les accions dels infants, no els dóna prou temps
o   Activitat massa tancada dirigida, si li demanen ajuda, no els guia, sinó que els ho fa tot i al seu gust..
o   Excés de correcció no necessària
o   Excés dibuixos estereotipats
o   Tracta d’imposar els seus esquemes de “bellesa”, coartant així la seva llibertat expressiva.
o   Crea nenes  massa dependents, a la vegada que ella es sent saturada i no pot donar a bast per tots


-          INTERACCIÓ dels infants amb els adults i amb ells mateixos:
o   Col·laboració
o   Suport afectiu
o   Tutoria entre iguals espontànies.
-          Circulació per l’espai:
o   Circulació lliure a l’espai de l’aula, ja que si els infants han de llençar qualsevol objecte als fems, han de reclamar ajuda de la mestra o cercar un material ho poden fer sense problemes.
o   Sols se’ls prohibeix si traspassen els límits dels racons i es fiquen a a l’espai dels altres racons.
o   Racons poc delimitats. Ex: racó biblioteca i racó metges no existeix cap objecte que parteixi l’espai ni tingui funció de límit.

-      Disponibilitat dels materials en l’espai:
o   Majoria a l’abast.
o   Molt organitzats.
o   Resta intenció dels nens a desplaçar-se per l’espai.

Preferències dels infants pel que fa als materials:
o   Emprar materials menys comuns, que tenen menys abast a ca seva: temperes (al cavallet), activitats amb purpurina i que permetin investigar.
o   Materials que han vist emprar als adults i no els han permès a ells emprar-los
o   Emprar materials que permeti una major expressió d’ells mateixos, que els permeti expressar-se, mostrar el seu món interior, treure la seva creativitat