En relació infant - espai:
- Cóm està organitzat l’espai?
- Quin ús fa d’aquest espai?
- Utilitza les diferents àrees d’aquest espai?
- Hi treuen suficient profit de l’espai?
- Canvia de racó quan està a l’espai de racó artístic?
- Es mou per tot l’espai d’aquest racó?
- Per quin espai d’aquest racó té més preferència?
- Es permet la lliure circulació i desplaçament de l’infant dins l’espai?
- Estan els materials a l’abast dels infants en quant a l’espai en que estan situats?
- Els materials estan distribuïts de manera que permetin un accés autònom a aquests per part dels infants?
- L’espai del racó artístic és estètic?
- Atrau aquest espai a l’infant?
- Es sent l’infant còmode en aquest espai?
En relació infant – material
- Quins material disposa aquest racó?
- Són suficient els materials?
- Són adequats el materials?
- Cap a quins material té més predisposició l’infant?
- Cóm i de quina manera utilitza aquest material?
- En té cura del material?
- És lliure l’ús que fa l’infant dels materials?
- Tenen els infants accés a tots els materials?
- Atrauen els materials als infants?
- L’infant és provocat pels materials?
- L’infant varia en la tria del material artístic o sempre empra el mateix?
- Els materials permeten a l’infant realitzar una varietat de moviments o els limiten?
- Els materials que estan a disposició dels infants són diversos?
- Els materials que estan a disposició dels infants permeten potenciar la seva creativitat?
- L’actitud del infants és favorable cap als materials que té disponible?
En relació infant- infant
- Comparteix els materials amb els companys?
- Quin tipus de relació té amb el companys?
- Es relaciona amb tots els companys o té preferència cap a algú/ns en concret?
- Treballa en equip o individualment?
- Permeten els materials i l’espai del racó artístic la interacció dels infants entre ells realitzant diversos agrupaments?
Relació infant – mestre
- Cóm és la relació entre l’infant i el mestre?
- Cóm és l’atenció del mestre cap a l’infant?
- És autònom l’infant o requereix l’ajuda del mestre?
- Requereix l’ajuda del mestre per realitzar les tasques?
- Es permet a l’infant escollir quins materials vol usar lliurement?
- L’infant decideix l’espai que vol ocupar de manera lliure?
- La metodologia docent fomenta la creativitat i autonomia dels infants en referència a la investigació i manipulació dels materials que troben al seu abast?
Relació infant - temps
- És suficient el temps que dedica l’infant en aquest espai?
- Aprofiten els infants el temps de que disposen per al racó?
- Poden tots els nens acabar les seves activitats tenint en compte els diferents ritmes dels infants?
ESQUEMA DELS EIXOS A OBSERVAR