HIPÒTESIS PRÈVIES

En relació infant - espai:
-          Cóm està organitzat l’espai?
-          Quin ús fa d’aquest espai?
-          Utilitza les diferents àrees d’aquest espai?
-          Hi treuen suficient profit de l’espai?
-          Canvia de racó quan està a l’espai de racó artístic?
-          Es mou per tot l’espai d’aquest racó?
-          Per quin espai d’aquest racó té més preferència?
-          Es permet la lliure circulació i desplaçament de l’infant dins l’espai?
-          Estan els materials a l’abast dels infants en quant a l’espai en que estan situats?
-          Els materials estan distribuïts de manera que permetin un accés autònom a aquests per part dels  infants?
-          L’espai del racó artístic és estètic?
-          Atrau aquest espai a l’infant?
-          Es sent l’infant còmode en aquest espai?

En relació infant – material
-          Quins material disposa aquest racó?
-          Són suficient els materials?
-          Són adequats el materials?
-          Cap a quins material té més predisposició l’infant?
-          Cóm i de quina manera utilitza aquest material?
-          En té cura del material?
-          És lliure l’ús que fa l’infant dels materials?
-          Tenen els infants accés a tots els materials?
-          Atrauen els materials als infants?
-          L’infant és provocat pels materials?
-          L’infant varia en la tria del material artístic o sempre empra el mateix?
-          Els materials permeten a l’infant realitzar una varietat de moviments o els limiten?
-          Els materials que estan a disposició dels infants són diversos?
-          Els materials que estan a disposició dels infants permeten potenciar la seva creativitat?
-          L’actitud del infants és favorable cap als materials que té disponible? 

En relació infant- infant
-          Comparteix els materials amb els companys?
-          Quin tipus de relació té amb el companys?
-          Es relaciona amb tots els companys o té preferència cap a algú/ns en concret?
-          Treballa en equip o individualment?
-          Permeten els materials i l’espai del racó artístic la interacció dels infants entre ells realitzant diversos agrupaments?

Relació infant – mestre
-          Cóm és la relació entre l’infant i el mestre?
-          Cóm és l’atenció del mestre cap a l’infant?
-          És autònom l’infant o requereix l’ajuda del mestre?
-          Requereix l’ajuda del mestre per realitzar les tasques?
-          Es permet a l’infant escollir quins materials vol usar lliurement?
-          L’infant decideix l’espai que vol ocupar de manera lliure?
-          La metodologia docent fomenta la creativitat i autonomia dels infants en referència a la investigació i manipulació dels materials que troben al seu abast?

Relació infant - temps
-          És suficient el temps que dedica l’infant en aquest espai?
-          Aprofiten els infants el temps de que disposen per al racó?
-          Poden tots els nens acabar les seves activitats tenint en compte els diferents ritmes dels infants?

ESQUEMA DELS EIXOS A OBSERVAR